کشف صدها مقبره تاریخی در دل صخره‌ها

به روزترین اطلاعات تکنولوژی و رایانه را در این وبگاه جستو کنید.

کشف صدها مقبره تاریخی در دل صخره‌ها

۳,۵۰۴ بازديد

کشف صدها مقبره تاریخی در دل صخره‌ها https://maanews.ir/کشف-صدها-مقبره-تاریخی-در-دل-صخره‌ها/ Wed, 06 Oct 2021 12:49:45 0000 فرهنگی https://maanews.ir/کشف-صدها-مقبره-تاریخی-در-دل-صخره‌ها/ باستان شناسان می گویند در مجموع 400 مقبره سنگی کشف شده در قلب صخره ای در شهر بلاندوس ترکیه باستان کشف کرده اند. در داخل این مقبره ها که قدمت آنها به 1800 سال قبل برمی گردد ، نقاشی های مختلفی حک شده است. پروژه های تحقیقاتی باستان شناسی در این شهر باستانی تاکنون منجر …

باستان شناسان می گویند در مجموع 400 مقبره سنگی کشف شده در قلب صخره ای در شهر بلاندوس ترکیه باستان کشف کرده اند. در داخل این مقبره ها که قدمت آنها به 1800 سال قبل برمی گردد ، نقاشی های مختلفی حک شده است.

پروژه های تحقیقاتی باستان شناسی در این شهر باستانی تاکنون منجر به کشف آثار تاریخی متعلق به دوره های مختلف تاریخی شده است ، مانند آثار دوران هلنیستی ، امپراتوری روم و بیزانس. باستان شناسان به تازگی 400 قبر سنگی با تصاویر شاخه های انگور و گلهای حکاکی شده بر روی دیوارهای خود را با ادامه حفاری در بلاندوس کشف کرده اند.

باستان شناسانی که استخوان های کشف شده در محل را مورد بررسی قرار دادند به این نتیجه رسیدند که این مقبره از قرن دوم میلادی مورد استفاده قرار گرفته است و به نظر می رسد بیشتر به عنوان گورستان خانوادگی مورد استفاده قرار می گرفته است.

در هر اتاق طاقهای تابوت مانند در دیوار دفن شده بود و مکانهای عزاداری در داخل مقبره های سنگی قرار داده شده بود. بیشتر این قبرها با سنگ مرمر بسته شده بودند.

به گفته سرپرست تیم باستان شناسی این کاوش ، اگرچه اولویت اصلی حفظ و مرمت این مکان است ، اما قرار است این مکان در آینده امکان پذیر شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.