خدمات کامپیوتر و شبکه در محل

به روزترین اطلاعات تکنولوژی و رایانه را در این وبگاه جستو کنید.

خدمات کامپیوتر و شبکه در محل

۳,۹۲۶ بازديد

      

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و نیاز مبرم به برقراری یا به روز رسانی نرم افزارهای سازمان ها، شرکت های ارائه دهنده خدمات کامپیوتر و شبکه نقش مهمی را بازی می کنند. یکی از خدماتی که این شرکت ها می توانند ارائه دهند تا اینکه رضایت مشتری های خود را جلب کنند، ارائه خدمات کامپیوتر و شبکه در محل است. قطعا برای خیلی از ما که علاقه ای به ترافیک و تلف شدن وقتمان نداریم و ترجیح می دهیم تا هر چه سریع تر کارمان در محلی که مستقر هستیم انجام گردد، این شرکت ها بهترین گزینه بوده و هستند. این شرکت ها خدماتی از قبیل، خدمات سخت افزار کامپیوتر، خدمات نرم افزار کامپیوترو خدمات مورد نیاز شبکه های کامپیوتری ارائه می دهند . ضمنا آن چه دو شرکت فعال در این حوزه را از یکدیگر متمایز می نماید، سرعت در ارائه خدمات پشتیبانی در محل و کیفیت خدمات است.



 
خدمات کامپیوتر امروزه با پیشرفته ‌تر شدن دنیای تکنولوژی اهمیت ویژه ای پیدا کرده و برای همگان واضح شده است؛ زیرا بیشتر امور اداری و روزمره با کمک کامپیوترها انجام می‌شود و بدون وجود تکنولوژی‌های ارائه شده عملاً انجام امور امری غیر ممکن به نظر می‌رسد. کامپیوتر ها که طبق آنچه ذکر شد جز حیاتی ترین اجزا یک سازمان هستند، ممکن است مشکلاتی پیدا کنند که یکی از مهم ترین خدمات کامپیوتری و شبکه، جهت رفع ایراد موجود، خدمات سخت افزار کامپیوتراست که بهتر است تا جای که ممکن است در محل انجام شود. شاید در نظر اول خراب شدن یک کامپیوتر رومیزی خانگی تنها سبب کند شدن روند کار یک کاربر ساده باشد. اما اگر سیستم‌های کامپیوتری یک شرکت چند صد نفره دچار مشکل شود عمق فاجعه زمانی مشخص می‌شود که کامپیوترها نیاز به زمان زیادی جهت تعمیر داشته باشند. اگر قصد دارید مانع از ضرر و زیان‌های احتمالی شوید بهتر است از یک شرکت خدمات کامپیوتری کمک بگیرید و نظارت دوره‌ای را برای کامپیوترهای محل کارتان فراهم کنید. کارشناسان فنی این شرکت ها مانند رایان پشتیبان، که ارائه خدمات کامپیوتر و شبکه در محل را انجام می دهند، به صورت دوره ‌ای از سیستم‌های رایانه‌ای شما در محل بازید به عمل می‌آوردند و در صوت بروز مشکلات آن ها را در همان مراحل ابتدایی برطرف می‌سازند.
برای مثال به چند مورد از خدمات سخت افزاری در محل اشاره می نمائیم:
فروش و تعمیر انواع سیستمهای کامپیوتری ( لپ تاپ و پی سی)، فروش و تعمیر قطعات سخت افزار (cpu، مادربورد، هارد، رم و …)، پشتیبانی و انجام سرویس دوره ای سخت افزاری، مشاوره در انتخاب تجهیزات سخت‌افزاری مناسب، مونتاژ و اسمبل کامپیوترهای شخصیpc) ، حرفه ای و (Server، بررسی کامل و عیب یابی سخت افزار سیستم، ارائه خدمات سخت افزاری در محل، تعمیر کامپیوتر و تعمیر لپ تاپ و نوت بوک و ...
یکی دیگر از موارد و مشکلاتی که ممکن است برای سیستم های کامپیوتری پیش بیاید، مشکلات نرم افزاری است که شرکت پشتیبان خدمات کامپیوتر و شبکه موظف است آن ها را در محل برای شما رفع نماید. از جمله خدمات نرم افزاری که می توان در محل ارائه داد به شرح زیر است :
مشاوره در انتخاب نرم افزارهای مالی و اداری، ارائه خدمات نگهداری و بک آپ اطلاعات مالی و اداری، نصب نرم افزارها و سیستم عامل (خانواده ویندوز و لینوکس)، بهینه سازی و ارتقای نرم افزارها و سیستم عامل ها، نصب و راه اندازی آنتی ویروس تحت شبکه، نصب نرم افزار های تخصصی مهندسی و ...، راه اندازی  نرم افزارهای کنترل پهنای باند، ارائه خدمات نرم افزار مدیریت شبکه و سرور و ...
خدمت دیگری که شرکت های خدمات کامپیوتر و شبکه در محل ارائه می دهند، ارائه خدمات شبکه است که می بایست در محل سازمان یا مجموعه شما پیاده شود. شبکه های کامپوتری مزیت های فراوانی دارد و همه ما اطلاع داریم که بدون شبکه های کامپیوتری نمی توانیم به راحتی کار کنیم و حتما مشکلاتی در زندگی ما رخ می دهد. مهم ترین هدف اصلی مزایای شبکه های کامپیوتری امکانات نرم افزاری و اشتراک گذاری اطلاعات است . در یک شبکه کامپیوتری ، اشخاص این توانایی را دارند که بسیار آسان پوشه ها و فایل ها ، و حتی نرم افزار های خود رو به اشتراک بگذارند و سرعت عملشان بسیار بالا برود، که این موضوع مستلزم  طراحی درست و استفاده از تجهیزات مناسب در اجرای زیرساخت شبکه می باشد که از بروز مشکلات پیچیده و پایین بودن سطح کیفیت منابع شبکه جلوگیری می نماید.
پس از طراحی و در نظر گرفتن زیر ساخت های لازم و راه اندازی سیستم شبکه نوبت به پشتیبانی خدمات شبکه می رسد که یکی از مهم ترین خدمات مربوط به شبکه در محل می شود. پشتیبانی از شبکه باید به صورت 24 ساعته انجام گردد تا در صورت بروز هر مشکلی سریعا نسبت به رفع آن اقدام گردد. مفهوم پشتیبانی شبکه امروزه به دلیل گسترش تجهیزات و سرویس های موجود در سازمان ها و شرکت ها کمی پیچیده و گسترده تر شده ، به طوری که بسته به نوع طراحی و سرویس های ارائه شده در هر مجموعه ای متفاوت می باشد. اگر شبکه به طور صحیح و با تجهیزات مناسب راه اندازی گردد ، زمانی که برای پشتیبانی آن صرف می شود به حداقل خواهد رسید. سرعت در ارائه خدمات پشتیبانی شبکه در محل نیز یکی از مهم ترین مسائل در حوزه ی ارائه خدمات شبکه است زیرا هرچه سریع تر یک سیستم شبکه ی از کار افتاده به عملیات باز گردد، ضرر و زیان کمتری به آن سازمان یا مجموعه وارد می گردد. بنا براین اگر از قبل فکر طراحی درست شبکه و اجرای زیر ساخت مناسب برای شبکه باشیم و اشکالات احتمالی که ممکن است برای شبکه پیش بیاید را بشناسیم قطعا سرعت هنگام رفع مشکل به حداکثر ممکن خواهد رسید.
پس از آنالیزها و شناسایی ایرادات شبکه، کارشناسان مربوطه باید شروع به برطرف کردن اختلالات و بهینه سازی های مختلف نمایند. رفع ایرادات سخت افزاری در اسرع وقت در اولویت بالایی میباشد و تجهیزات معیوب می بایست به سرعت تعمیر و یا تعویض شوند، سرورها و ویندوزهای مجازی با آرایش و چینش صحیح کنار همدیگر قرار گیرند و مشکلات مربوط به اکتیو دایرتوری ، دسترسی کاربران به فایل های سرور و انواع پالیسی ها متناسب با نیازها و اهداف سازمان مجددا مورد بررسی و بهینه سازی قرار گیرند و تنظیمات مجدد برای تمام عناصر شبکه سازمان شما توسط متخصصان شبکه انجام گیرد.
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.