لزوم رصد کودکان در خانواده‌های درگیر فقر و اعتیاد برای جلوگیری از کودک همسری

به روزترین اطلاعات تکنولوژی و رایانه را در این وبگاه جستو کنید.

لزوم رصد کودکان در خانواده‌های درگیر فقر و اعتیاد برای جلوگیری از کودک همسری

۳,۵۲۷ بازديد

لزوم رصد کودکان در خانواده‌های درگیر فقر و اعتیاد برای جلوگیری از کودک همسری https://maanews.ir/لزوم-رصد-کودکان-در-خانواده‌های-درگیر/ Mon, 20 Sep 2021 15:35:14 0000 جامعه https://maanews.ir/لزوم-رصد-کودکان-در-خانواده‌های-درگیر/ محقق حوزه حقوق خانواده با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های قانون مدنی و قانون حمایت از کودکان و نوجوانان به منظور جلوگیری از پدیده ازدواج کودکان ، گفت: خود بچه ها را دنبال کنید و با پدیده برخورد کنید. از فرزندان متاهل به گزارش اخبار ما ، دکتر. ماهرو قدیری در وبینار سمپوزیوم …

محقق حوزه حقوق خانواده با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های قانون مدنی و قانون حمایت از کودکان و نوجوانان به منظور جلوگیری از پدیده ازدواج کودکان ، گفت: خود بچه ها را دنبال کنید و با پدیده برخورد کنید. از فرزندان متاهل

به گزارش اخبار ما ، دکتر. ماهرو قدیری در وبینار سمپوزیوم ملی زنان ، امیدها ، فرصتها و چالشها در دهه جدید ، که توسط مرکز تحقیقات و صندوق حقوق بشر ، صلح و دموکراسی یونسکو در دانشگاه شهید بهشتی و انجمن علمی مطالعات صلح ایران انجام شده است. کمیته زنان و صلح وی تصریح کرد: تنها راه و اصلی ترین راه جلوگیری از فرزندان تغییر سن ازدواج و قانون نیست زیرا حتی اگر قانون سن ازدواج را به 18 سال برساند ، مردم می توانند فرزندان خود را به دلیل فقر اقتصادی یا مشکلات فرهنگی بفروشند. به

این پژوهشگر خانواده ادامه داد: “وقتی خانواده ای فقیر است ، حتی اگر سن ازدواج را 18 سال تعیین کنیم ، فرزند خود را در قالب یک ازدواج غیر رسمی یا از نظر فرهنگی به شکل نامزدی می فروشد ، بنابراین باید حمل شود. کودکان از دستگاه ها نظارت می کنند. حمایت اجتماعی می تواند کودکان را در خانواده هایی که در فقر زندگی می کنند یا کودکان خانواده های وابسته که از مراقبت ضعیفی برخوردار هستند و مراقبت نمی شوند ، همراهی کند و آموزش و پرورش می تواند با کودکانی که به طور ناگهانی وارد تحصیل نمی شوند و چرخه آموزش را ترک می کنند همراه باشد.

وی در قسمت دوم سخنان خود علل پدیده ازدواج کودکان را توضیح داد و گفت: ترس از شرم ، ترس از دختران مجرد که هنوز ازدواج نکرده اند و ترس از قضاوت و برچسب زدن به دختران و این که اگر دختران در سالهای خاص اگر آنها ازدواج نمی کنند ، باید همسر دوم یا سوم شوند. یکی از نگرانی های خانواده ها برای ازدواج با دختر این است. در مورد پسران ، اما این نگرانی ها وجود ندارد یا کمتر وجود دارد ، زیرا وقتی به پسر به عنوان یک طرف اقتصادی نگاه می شود ، پسر در خانواده می ماند و کودکی که به دلیل فقر و مشکلات اقتصادی ازدواج می کند ، دختر آن خانواده در همین حال ، دختران در خانواده های خشونت آمیز و نادیده گرفته شده در معرض خطر زیادی هستند.

این پژوهشگر خانواده می گوید: “ما شاهد بازمانده های تحصیلی بیشتر برای دخترانی هستیم که مدرسه برای آنها آسان نیست و به دلیل نگرانی خانواده از تردد ، این دختران از تحصیل منع می شوند ، اما در مورد پسران این اتفاق نمی افتد.”

قدیری در ادامه پیامدهای ازدواج کودکان برای دختران را تصریح کرد: بارداری و به خطر انداختن سلامت جسمی و روحی سلامت مادر و کودک یکی از پیامدهای ازدواج کودکان دخترانه است. حتی آثار طلاق بر دختران با پسران قابل مقایسه نیست. در قوانین ما ، شوهر اغلب تعهدات مالی دارد و زن تعهدات غیرمالی دارد و اگر پسر ازدواج کند و نتواند تعهدات مالی را انجام دهد ، خانواده اش از او حمایت می کنند ، اما تعهدات غیرمالی زن ، زن است.

این پژوهشگر حوزه خانواده در پایان سخنان خود تاکید کرد: راه حل این پدیده تنها اصلاحات حقوقی نیست. کودکان باید در خانواده های فقیر ، وابسته یا ترک تحصیل کنند. اگر این مورد توجه شود ، همسر در نهایت از شر آن خلاص می شود.
انتهای پیام

بازی های ساده برای یادگیری جدول ضرب در خانه و کلاس درس

این بازی ها بسیار آسان و سرگرم کننده هستند. معلمان می توانند از این بازی ها در آغاز یا پایان کلاس درس استفاده کنند تا علاوه بر سرگرم شدن دانش آموزان، جدول ضرب را نیز تمرین کنند.

1- پشت به پشت

در این بازی دانش آموزان به نوبت مهارت های ریاضی خود را با یک مسابقه دوستانه در کلاس درس تقویت می کنند. این بازی ضرب به کمی تفکر نیاز دارد چون دانش آموزان بجای گفتن حاصلضرب اعداد، باید یکی از مضرب ها را حدس بزنند.

بقیه در بهترین کودک

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.