مرگ سرتیپ ریاحی – اخبار ما

به روزترین اطلاعات تکنولوژی و رایانه را در این وبگاه جستو کنید.

مرگ سرتیپ ریاحی – اخبار ما

۳,۵۱۱ بازديد

مرگ سرتیپ ریاحی – اخبار ما https://maanews.ir/مرگ-سرتیپ-ریاحی-اخبار-ما/ اخبار ما Thu, 05 Aug 2021 20:20:20 0000 عمومی https://maanews.ir/مرگ-سرتیپ-ریاحی-اخبار-ما/ پس از کودتای 28 مرداد و سقوط دولت مصدق ، وی محاکمه و به زندان محکوم شد. فهرست اتهامات وی با دستگیری نصیری و خلع سلاح گارد شاهنشاهی آغاز شد و با حذف نام شاه از پادگان صبح در پادگان پایان یافت. او به اعدام محکوم شد ، اما سرانجام به دلیل “مقاومت در برابر …

پس از کودتای 28 مرداد و سقوط دولت مصدق ، وی محاکمه و به زندان محکوم شد. فهرست اتهامات وی با دستگیری نصیری و خلع سلاح گارد شاهنشاهی آغاز شد و با حذف نام شاه از پادگان صبح در پادگان پایان یافت. او به اعدام محکوم شد ، اما سرانجام به دلیل “مقاومت در برابر خیزش ملی و مخالفت با رژیم سلطنتی” تنها به سه سال زندان محکوم شد ، زیرا مرد مصدق مسئولیت همه چیز را بر عهده گرفت.

به گزارش اخبار ما ، این روزنامه اعتماد وی نوشت: “محمدتقی ریاحی در چالشتر متولد شد. نزدیک شهرکرد ، که در آن زمان بخشی از استان اصفهان بود اما از آکادمی هنر تهران فارغ التحصیل شد و سپس به دانشکده افسری رفت.

در اوایل دوران سلطنت رضاشاه به همراه گروهی از دانش آموزان برای ادامه تحصیل به فرانسه رفت. او در آنجا مکانیک و علوم نظامی خواند. سپس به ایران بازگشت و تصمیم گرفت در ارتش خدمت کند.

او عاشق ارتش بود ، اما در دانشگاه نیز تدریس می کرد. در سال 1330 سرتیپ شد و همزمان رئیس بخش نظامی اسلحه و مهمات شد.

اما او در آنجا نماند و با تشدید ملی شدن صنعت نفت ایران مجبور شد نقش دیگری را بپذیرد. وی از طریق مهدی بازرگان به آبادان رفت و مدیریت پالایشگاه نفت آنجا را بر عهده گرفت.

آنها گفتند: ریاحی توانسته از تعطیلی پالایشگاه جلوگیری کرده و سعی کند صنعت نفت کشور را تا حد ممکن در گردش نگه دارد. چند ماه بعد – در آغاز دومین دوره نخست وزیری مصدق – به وزارت دفاع رفت و دستورات دولتی را اجرا کرد.

فرمان بازنشستگی پیش از موعد توسط گروهی از مخالفان برجسته مصدق امضا شد و بسیاری از آنها در پست های کلیدی و کلیدی باقی ماندند. سپس در مارس 1931 جانشین محمود بهارمست به عنوان رئیس ستاد ارتش شد و سعی کرد تنش های جاری بین ارتش و دولت را کنترل و مدیریت کند و از تشدید بحران جلوگیری کند.

ریاحی از آغاز جنبش نفت تا آخرین روز دولت مصدق ، دستورات نخست وزیر را دنبال کرد ، اما – به گفته فردوس – به عنوان فرمانده کل به شاه وفادار ماند و از مخالفت با دربار اجتناب کرد. حتی وقتی دستور دستگیری نصیری را داد و توطئه را در 16 اوت خنثی کرد و از سقوط دولت جلوگیری کرد ، باز هم معتقد بود که فرمانده کل ارتش نخست وزیر نیست بلکه پادشاه است. اما پس از کودتای 28 مرداد و سقوط دولت مصدق ، وی نیز محاکمه و به زندان محکوم شد.

فهرست اتهامات وی با دستگیری نصیری و خلع سلاح گارد شاهنشاهی آغاز شد و با حذف نام شاه از پادگان صبح در پادگان پایان یافت.

او به اعدام محکوم شد ، اما سرانجام به دلیل “مقاومت در برابر قیام ملی و مخالفت با رژیم سلطنتی” تنها به سه سال زندان محکوم شد زیرا مصدق مسئولیت همه چیز را پذیرفت و گفت ریاحی و دیگران به تازگی دستورات من را اجرا کرده اند و جنایتی رخ داده بود (که اتفاق نیفتاد) ، به من باز می گردد.

ریاحی پس از گذراندن دوران محکومیت خود ، از دولت پهلوی جدا شد و به گفته باقر عاقلی (در کتاب زندگینامه افراد سیاسی) ، “و تجارت پردرآمدی انجام دهید و آن را بفروشید. او ثروتمند شد.” مدت کوتاهی پس از خروج از ایران ، در فرانسه ساکن شد. جالب است که وی پس از انقلاب به کشور بازگشت و – به دستور مهدی بازرگان ، رئیس دولت موقت – مدت کوتاهی وزیر دفاع نیز بود. اما نه او و نه دولتی که از وزیرش جان سالم بدر برده بود. “او دوباره به فرانسه رفت و در همان روز در سال 1988 در آنجا (در نیس) درگذشت.”

انتهای پیام

روش تشخیص تیپ شخصیتی

برای اطلاعات بیش تر در مورد خود و عزیزانتان، تمام توضیحات ما را از در مورد 16 نوع شخصیت مطالعه کنید. یا اگر مطمئن نیستید که کدام نوع شخصیت برای شما مناسب است، تست شخصیتی رایگان ما را بر اساس نظریه های Briggs and Myers انجام دهید.

1-تیپ شخصیتی میانجی (INFP)

شفا بخش

افراد با تیپ شخصیتی INFP دارای آرمان های تخیلی هستند که توسط ارزش‌های اصلی و اعتقادات خود هدایت می ‌شوند. برای یک فرد شفا بخش احتمالات در اولویت قرار دارند و عقیده آن ها این است که ” این لحظه” تنها یک نگرانی زود گذر است. آن ‌ها پتانسیل و استعداد این را دارند که آینده ‌ای بهتر را ببینند و با استعداد خود به دنبال حقیقت و معنای آن باشند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.