سیل مراجعه بیماران عادی بیشتر از کرونایی‌ها!

به روزترین اطلاعات تکنولوژی و رایانه را در این وبگاه جستو کنید.

سیل مراجعه بیماران عادی بیشتر از کرونایی‌ها!

۳,۵۹۹ بازديد

سیل مراجعه بیماران عادی بیشتر از کرونایی‌ها! https://maanews.ir/سیل-مراجعه-بیماران-عادی-بیشتر-از-کرونا/ اخبار ما Thu, 10 Jun 2021 17:34:25 0000 عمومی https://maanews.ir/سیل-مراجعه-بیماران-عادی-بیشتر-از-کرونا/ متخصصان و روسای بیمارستان ها در مورد افزایش شدت بیماری در طی اپیدمی کرونا موافقت می کنند. به گزارش اخبار ما ، روزنامه “ایرانوی نوشت: “شیوع اپیدمی کرونا ، بیماریهای اساسی و داخلی را در بین ایرانیان تشدید کرده است.” گزارش ها از بیمارستان های ارجاع در تهران حاکی از افزایش شدت بیماری و افزایش …

متخصصان و روسای بیمارستان ها در مورد افزایش شدت بیماری در طی اپیدمی کرونا موافقت می کنند.

به گزارش اخبار ما ، روزنامه “ایرانوی نوشت: “شیوع اپیدمی کرونا ، بیماریهای اساسی و داخلی را در بین ایرانیان تشدید کرده است.” گزارش ها از بیمارستان های ارجاع در تهران حاکی از افزایش شدت بیماری و افزایش اشغال تخت های بیمارستانی در مقایسه با زمانی است که خبری از بیماری همه گیر Covid-19 نبود. به گفته روسای بیمارستان ها و کارشناسان ، در نتیجه کاهش مراجعه به کلینیک ها و بیمارستان ها و جایگزینی ویزیت های پزشک با تجویز خود در یک سال و نیم گذشته به دلیل ترس از بیماری عروق کرونا قلب ، ویزیت های دوره ای به تعویق افتاد و باعث علائم می شود. برای بیماری های حادتر به مراکز درمانی مراجعه کنید. علاوه بر این ، کنترل تعدادی از بیماری ها ، از جمله بیماری های قلبی عروقی ، بیماری های خود ایمنی ، سرطان ، دیابت ، فشار خون بالا در کلیه و بیماری های عصبی ، به دلیل مراجعه دیر هنگام و دستکاری در تجویز دوز مورد نیاز دارو ، برای بیماران از بین رفته است. اضافه. متخصصان و روسای بیمارستان ها در مورد افزایش شدت بیماری در طی اپیدمی کرونا موافقت می کنند.

شدت بیماری در مقایسه با روزهای قبل از همه گیری افزایش می یابد

رئیس مجتمع بیمارستان ، امام خمینی (ره) ، با بیان اینکه شیب منحنی بستری بیماران Covid-19 در بزرگترین بیمارستان تهران برای توصیه کاهش یافته است ، به “ایران” گفت: “مردم از تماس با Covid-19 می ترسند به دلیل بیماری کووید -19. “تقریباً به مدت دو تا سه هفته ، مراجعه به آمبولانس ها و کلینیک ها تقریباً طبیعی بود ، اما با توجه به این واقعیت که بیماران مدتی در بیمارستان نبودند ، شدت بیماری افزایش یافته و میزان اشغال بیمارستان نیز بیشتر بود. تختها زیاد شد Covid-19 شناخته نشده بود ، افزایش یافته است.

دکتر خسرو صادقنیت با بیان اینکه حدود 15٪ از تخت ها در اختیار بیماران کرونا است ، اظهار داشت: در حال حاضر خدمات غیر Covid-19 با ظرفیت کامل ادامه دارد و بخش های کرونا کاملاً از تخت های غیر کرونا جدا هستند. بنابراین اتاق عمل همانند قبل فعال شده و عمل ، پیوند ، عمل جراحی پیشرفته کبد ، قلب و کلیه انجام می شود. تا همین چند هفته پیش طبق دستور وزارت بهداشت ، بیماران غیر کرونری به جز موارد اورژانسی پذیرش نمی شدند و برای داشتن تخت بیشتر مجبور بودیم خدمات غیر کرونری را تعطیل کنیم.

همچنین دلیل شدیدتر بودن بیماری نسبت به روزهای قبل از همه گیری را توضیح می دهد: دلیل اصلی ترس و اضطراب بیمارانی بود که می ترسیدند در صورت مراجعه به بیماری کرونا قلب مبتلا شوند. علاوه بر این ، وجود بیماری زمینه ای به دلیل عدم درمان ، شدت این بیماری ها را افزایش داد. اگرچه بیماران سعی داشتند از بیماری عروق کرونا قلب جلوگیری کنند ، اما می بینیم که مراجعه به این بیماران به مراکز درمانی ضروری بود و عوارض بیماریهای اساسی شدت بیشتری می یابد.

پیشرفت سرطان و شیمی درمانی رها شده

رئیس بیمارستان سینای تهران با اشاره به کاهش تعداد تخت های دریافتی توسط بیماران کرونا ، همچنین از افزایش سرعت عمل جراحی غیر کرونا در روزهای اخیر خبر داد و به “ایران” گفت: در اوج مرحله بیماری ، 220 تخت از 480 پزشک در بیماران کرون بود. به همین دلیل ، خدمات به بیماری های غیر کرونا کاهش یافت. پس از آرام شدن روند بیماری ، در حال حاضر فقط 40 تخت برای جراحان پزشکی وجود دارد و بقیه تخت ها فقط برای بیماران عادی اختصاص دارد و پرستاران و پزشکان نیز جراحی هایی را برای بیماران غیر کرونری با تمایلات بزرگ و بزرگ انجام می دهند.

به گفته دکتر محمد طالب پور ، پیک تاج ، علاوه بر خساراتی که به بیماری عروق کرونا قلب وارد کرد و تعداد مرگ و میرها را افزایش داد ، یک ضرر مضاعف نیز داشت ، این امر جلوگیری از مراجعه بیماران به بیمارستان های دانشگاه است که از نظر پرداخت ایمن محسوب می شود. خروج بیماران از مراکز درمانی گاهی باعث پیشرفت بیماری می شود و اتفاقات ناخوشایندی برای بیماران رخ می دهد. عواقب چنین وضعیتی به عهده کسانی است که به پروتکل های بهداشتی پایبند نیستند و باعث شیوع ویروس کرونا می شوند.

تأکید می کند که اگرچه وضعیت پذیرش بیماران غیر کرونا عادی شده است ، اما به دلیل تأخیر در جراحی ها ، سرطان ها و به ویژه بیماران دیابتی ، دیالیز ، روماتیسم ، نورولوژی و بیماری های مزمن بهبود یافته است. دلیل این امر این است که بسیاری از این بیماران در هنگام شیوع بیش از حد مصرف می کنند یا خود درمانی می کنند. همه اینها خطرناک است. در حال حاضر با مواردی روبرو هستیم که در کنفرانس ها شروع می شود که اگر بیمار 5 ماه قبل جراحی کند ، احتمال زنده ماندن بیشتر است و بیماری او عود نمی کند. ما بیمارانی داریم که عملا از بیماری خود مطلع هستند اما می گویند از ترس تاج گذاری به آنجا نیامده اند.

طالب پور می گوید تأخیر در درمان به دلیل دو نوع بیماری است: دسته اول بیماری هایی هستند که نیاز به جراحی دارند و پزشک جراحی دستگاه گوارش ، زنان و زایمان و اورولوژی و ارتوپدی را در شرایط بسیار نامساعد توصیه می کند. تأخیر در انجام این نوع جراحی ها گاهی عواقب ناخوشایندی دارد. این بدان معناست که تعداد کمی از بیمارانی که باید 6 ماه قبل تحت عمل جراحی قرار می گرفتند نداریم اما هنوز تحت عمل جراحی قرار نگرفته اند زیرا آنها ترسیده اند و جواب نداده اند.

رئیس بیمارستان سینا می افزاید: گروه دوم بیماران داخلی مزمن هستند که باید بصورت منظم ماهانه تحت نظر قرار بگیرند و اگر شکافی وجود داشته باشد و اگر بیمار حرمت مراجعه به پزشک را کاهش دهد به این معنا که شما بیمار را ویزیت نمی کنید. به مدت 6 ماه و به درستی دارو مصرف نکنید. ” توصیه ما به همه بیماران این است که به طور منظم وضعیت خود را کنترل کنند. با کاهش شیوع پیک چهارم و رعایت ایمنی ، حتماً به پزشکان مراجعه کنید تا داروهای آنها تنظیم شود و وضعیت آنها توسط پزشکان کنترل شود.

وی هشدار می دهد: بیماران قلبی که از داروهای فشار خون استفاده می کنند به دلیل افزایش یا کاهش دارو ناگهان می میرند. همچنین ، بیماری های غدد درون ریز و هورمونی باید مرتباً ویزیت شوند و مستقیماً به آنها مراجعه شود. همچنین ، بیماری های رایج مانند دیابت و بیماری های تیروئید و خودایمن نباید کنار گذاشته شوند زیرا ناشناخته هستند و با آزمایش منظم قابل کنترل هستند. از طرف دیگر ، سرطان و شیمی درمانی رها شده و مورد غفلت قرار می گیرد و افراد جرات رفتن ندارند. اگرچه انتظار می رود به دلایل ایمنی ، خطر مراجعه به عود بیماری ترجیح داده شود.

تأثیر قابل توجه اشغال تخت در محل کار بر پذیرش بیماران غیر کرونا

رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) با بیان اینکه گرفتن تخت های مراقبت های ویژه توسط بیماران کرون تأثیر قابل توجهی در ارائه خدمات به سایر بیماران دارد ، می گوید: “ما در 16 ماه گذشته چهار قله را در تهران تجربه کرده ایم. استان. “که در مارس 2010 آغاز شد ، ما حداکثر 50٪ از ظرفیت بیمارستان را به بیماران کرونا اختصاص دادیم. در حال حاضر ، تعداد بیماران بستری در بخشهای تنفسی و مراقبتهای ویژه شریان کرونا به حداکثر توصیه پیک چهارم به یک سوم بیماران کاهش یافته است. حدود 50٪ آنها بیمارانی هستند که به تختخوابهای ویژه نیاز دارند. شاید دلیل این امر این است که طول عمر بیماران جدی در مقایسه با بیماران خوشحال بیشتر است. تأثیر این رویداد تأثیر بسیار مهمی بر خدمات سایر بیماران داشت.

تقی ریاحی از مراجعه نکردن به بیماران و سفارش در بالادست بستن موارد بستری در بخش جراحی و اورژانس به عنوان دو دلیل مهم برای کاهش تعداد مراجعه در بخشهای غیر کرونا یاد می کند و می گوید: طور دیگری باز کنید. ما در حال حاضر محدودیت هایی را برای چگونگی ارائه خدمات به بیماران کرونا تعیین کرده ایم.

وی در ادامه به کاهش درآمد بیمارستان ها به دلیل کاهش تعداد بیماران غیر کرونا اشاره می کند و می افزاید: منبع درآمد بیمارستان ها از تعرفه های رسمی وزارت بهداشت است که در دو ماه گذشته از سال 1998 تا 1999 این یک خدمات مراقبت از قلب و عروق است و اقتصاد بیمارستان به شدت آسیب دیده و هزینه های آن بسیار بیشتر از درآمد است و ما حدود 20 تا 30 درصد از وضعیت طبیعی و به طور متوسط ​​30 تا 40 درصد از دست دادن طبیعی را داریم.

دستور مراجعه پزشکان به بیماران قلبی مختل می شود

دکتر حسن آقاجانی ، متخصص قلب ، گفت که نظم مراجعه سرپایی به پزشک در طی اپیدمی کوید -19 تا حدودی مختل شده است. “مشاهدات ما در مرکز قلب تهران که مرکز ارجاع و ارجاع است ، نشان می دهد که بعضی اوقات ، به ویژه در اوج روز بیماری ، احتیاط ویزیت بیمار کاهش می یابد و به دلیل ویزیت ویزیت به تأخیر می افتد.

به گفته این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ، بیماران در اوایل کرونا بسیار گیج بودند و ما با افرادی روبرو شدیم که به علائم خود توجه نکردند ، به موقع مراجعه نکردند و دچار حمله قلبی شدند یا مواردی داشتیم که سکته قلبی داشتند ایجاد شد و شرایط بدتری ایجاد شد و سپس آنها به بیمارستان آمدند. مردم تصور می کردند که محیط بیمارستان آلوده است و در صورت بازگشت به بیماری کرونا قلب مبتلا می شوند.

وی گفت: “مراجعه به موقع به پزشک برای بیماری های قلبی عروقی بسیار مهم است.” “در روزهایی که در اوج بیماری هستیم ، ویزیت های بیمار بخشی از نظم خود را از دست می دهند.” در مرکز قلب و عروق ، ما به طور فعال وضعیت بیمار را کنترل می کنیم و قرار ملاقات آنها را از طریق تماس تنظیم می کنیم. با این حال ، بیماران هنوز در فواصل زمانی وارد می شوند ، و وقتی از علت آنها می پرسیم ، پاسخ آنها این است: “ما از ترس تاجگذاری بیرون نیامده ایم.”

خانواده ها نمی آیند. کودکان باید با بیماری خود کنار بیایند

حجت درخشانفر ، متخصص ریه کودکان در بیمارستان مسیح دانشوری ، از کاهش ویزیت های سرپایی در کلینیک های اطفال خبر می دهد: یکی از دلایل کاهش ویزیت های سرپایی در کلینیک های اطفال به دلیل مراقبت های اضافی است که در طی همه گیری ایجاد شده است. استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی از جمله تعطیلی مدارس و کاهش دسترسی به جامعه ، از بروز بیماری های تنفسی و عفونی در کودکان کاسته است. به عنوان مثال ، آبله مرغان که در فصل مدرسه در بین کودکان شیوع دارد و همچنین گال و شپش در کودکان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه با گذشت بیش از یک سال از بیماری همه گیر ، خانواده ها هنوز از مراجعه به کلینیک ها و بیمارستان ها ترس دارند ، افزود: درمانگاه های بحران کووید-19 همچنان با کاهش درآمد مواجه هستند. بسیاری از بیماران ما به مراجعه به اینترنت روی آورده اند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ، شهید بهشتی می افزاید: همزمان با شیوع ویروس کرونا ، نام برخی از بیمارستان ها از جمله مسیح دانشوری بر سر زبان ها افتاد. به همین دلیل بسیاری از خانواده ها هنوز از مراجعه کودکان به این بیمارستان اجتناب می کنند. اگر فرد وارد بیمارستان مسیح ناجی شود و تسبیح را دریافت کند ، این درک همچنان ادامه دارد. در نتیجه ، جراحی انتخابی کمتر رایج شده است. اگرچه چندین بار دستور داده شده است که جراحی انتخابی عروق کرونا را متوقف کند ، اما از آن زمان وضعیت همچنان ادامه دارد ، به عنوان مثال ، کودک مبتلا به فتق ناف یا عمل خاصی در حال تلاش برای بازگشت نیست “و در این موارد ، خانواده ها کودکان را مجبور می کنند تا پس از ریشه کنی یا واکسیناسیون اپیدمی ، به نوعی با مشکلات و بیماری های خود مقابله کنند.”

انتهای پیام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.