مغز، برنامه نویسی و زبان را متفاوت درک می کند!

به روزترین اطلاعات تکنولوژی و رایانه را در این وبگاه جستو کنید.

مغز، برنامه نویسی و زبان را متفاوت درک می کند!

۳,۶۳۰ بازديد

مغز، برنامه نویسی و زبان را متفاوت درک می کند! https://maanews.ir/مغز،-برنامه-نویسی-و-زبان-را-متفاوت-درک-م/ اخبار ما Fri, 18 Dec 2020 08:14:46 0000 جامعه https://maanews.ir/مغز،-برنامه-نویسی-و-زبان-را-متفاوت-درک-م/ مطالعه جدید محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) نشان داد که مغز انسان برنامه نویسی رایانه و خواندن زبان را متفاوت می فهمد و نحوه یادگیری کدگذاری دقیقاً مانند یادگیری زبان یا استفاده از ریاضیات و منطق در مغز نیست. به گزارش اخبار ما و به نقل از IA، مطالعه جدید محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) …

مطالعه جدید محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) نشان داد که مغز انسان برنامه نویسی رایانه و خواندن زبان را متفاوت می فهمد و نحوه یادگیری کدگذاری دقیقاً مانند یادگیری زبان یا استفاده از ریاضیات و منطق در مغز نیست.

به گزارش اخبار ما و به نقل از IA، مطالعه جدید محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) نشان داده است که علی رغم شباهت های فراوان ، یادگیری برنامه نویسی و رمزنگاری با یادگیری زبان جدید از دیدگاه عصب شناسی کاملاً متفاوت است.

تیمی از دانشمندان علوم اعصاب دریافتند که مناطقی از مغز که در پردازش زبان نقش دارند در حین برنامه نویسی فعال نمی شوند. در عوض ، یک شبکه توزیع به نام “شبکه چند تقاضا” فعال می شود ، که برای کارهای پیچیده شناختی مانند انجام عملیات ریاضی و منطق استفاده می شود.

با این وجود ، علی رغم فعال سازی “شبکه چند تقاضا” ، بخشهای مختلف وظایف شناختی در حین برنامه نویسی هدف قرار گرفتند. این امر باعث شده است که محققان بر این باورند که برنامه نویسی به خودی خود یک کار مستقل است.

آنا ایوانووا ، فارغ التحصیل MIT و نویسنده اصلی مطالعه ، گفت: “به نظر می رسد درک کد رایانه داستان خاص خود را دارد و مانند درک زبان خارجی یا ریاضیات و منطق نیست.”

محققان همچنین در حال مطالعه ارتباط بین درک زبان و سایر عملکردهای شناختی هستند. در زمینه برنامه نویسی و کدگذاری ، آنها همچنین تحقیقات خود را بر روی Python و ScratchJr متمرکز کردند.

در مقایسه با تحقیقات قبلی که به نظر می رسید برای درک ریاضیات و منطق به مناطق تقاضای نیمکره چپ مغز متکی است ، به نظر می رسد برنامه نویسی و خواندن کد رایانه به شبکه های تقاضای چندگانه در نیمکره چپ متکی است و مغز راست را فعال می کند. محققان می گویند کار با زبان برنامه نویسی ScratchJr نیمکره راست را کمی بیشتر از نیمکره چپ فعال می کند.

محققان اکنون حدس می زنند که توسعه دهندگان باتجربه حتی ممکن است مناطقی در مغز داشته باشند که منحصراً به برنامه نویسی اختصاص یافته باشد ، گرچه این ادعا هنوز تأیید نشده است.

محققان می گویند این ممکن است در مورد افرادی که توسعه دهنده حرفه ای هستند و به مدت 30 یا 40 سال به زبان خاصی کد نویسی می کنند اعمال شود.

انتهای پیام

بهترین سایت آموزش برنامه نویسی (سریع آسان)

My logo

آموزشهای ما کاملا رایگان هستند! اما اینکه چه کاری با آنها انجام دهید، این موضوع کاملا بستگی به شما دارد.

در این صفحه آموزشهای برنامه نویسی زبانهای رایج را به صورت کاملا اصولی و پایه ای آموزش می دهیم که با کمک آن می توانید، اپلیکیشن بسازید، وب دیزاین انجام دهید و … به استعداد و علاقه شما بستگی دارد.

حتما این صفحه را در مرورگر خود ذخیره کنید زیرا در هیچ کجای اینترنت زبانهای برنامه نویسی را به صورت رایگان به شما آموزش نمی دهند آنهم به زبان ساده!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.