بهره برداری از ۶ کیلومتر از مسیر هدایت آب‌های سطحی پایتخت در آبان ماه

به روزترین اطلاعات تکنولوژی و رایانه را در این وبگاه جستو کنید.

بهره برداری از ۶ کیلومتر از مسیر هدایت آب‌های سطحی پایتخت در آبان ماه

۳,۵۱۳ بازديد

بهره برداری از ۶ کیلومتر از مسیر هدایت آب‌های سطحی پایتخت در آبان ماه https://maanews.ir/بهره-برداری-از-۶-کیلومتر-از-مسیر-هدایت-آ/ Thu, 14 Oct 2021 16:05:49 0000 جامعه https://maanews.ir/بهره-برداری-از-۶-کیلومتر-از-مسیر-هدایت-آ/ معاون فنی و غیرنظامی شهردار تهران در بازدید از شبکه های مدیریت سیل در تهران گفت: در آبان ماه مسیر 6 کیلومتری انحراف آب های سطحی به کانال های اصلی را تکمیل می کنیم. به گزارش اخبار ما ، عباس شعبانی وی پس از بازدید از پروژه های شبکه مدیریت سیل در تهران ، به …

معاون فنی و غیرنظامی شهردار تهران در بازدید از شبکه های مدیریت سیل در تهران گفت: در آبان ماه مسیر 6 کیلومتری انحراف آب های سطحی به کانال های اصلی را تکمیل می کنیم.

به گزارش اخبار ما ، عباس شعبانی وی پس از بازدید از پروژه های شبکه مدیریت سیل در تهران ، به مطبوعات تأکید کرد: برنامه هایی که برای اجرای پروژه های عمرانی در نظر گرفته ایم به مدت شش ماه ، یک سال ، دو سال و چهار سال است. تصمیم گرفتیم پروژه های نیمه تمام را در مدت شش ماه به اتمام برسانیم و به مردم تهران خدمات ارائه دهیم.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با اشاره به اینکه فصل بارندگی نزدیک است ، گفت: باید پروژه های راهنمایی ، جمع آوری و مدیریت آبهای سطحی را سریعتر به اتمام برسانیم تا مشکلی برای شهروندان تهرانی ایجاد نشود.

وی در خصوص چالش مدیریت سیل نیز گفت: خاکریز با مشکل دارایی و مخالفان تاسیسات روبرو است. بنابراین ، تعاملات بین بخشی باید افزایش یابد و بهترین این پروژه ها در هم افزایی با سازمانهای مربوط به دست آید.

شعبانی تاکید کرد: به دلیل مشکلات مالی و کمبود نقدینگی ، سرعت پیشرفت پروژه های مدیریت سیل در تهران کند شده است. با تزریق بودجه ، ما باید سرعت اجرای پروژه ها را در زمان مقرر افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در آبان ماه 6 کیلومتر مسیر آبهای سطحی تا کانالهای اصلی را تکمیل می کنیم ، گفت: بر اساس برنامه جامع شهر تهران حدود 700 کیلومتر کانال و مسیر اصلی باید مورد استفاده قرار گیرد. تا کنون 530 کیلومتر از این 700 کیلومتر تکمیل شده است و 170 کیلومتر باقیمانده باید در مدت 20 سال به پایان برسد ، اما 20 سال طولانی است و ما این دوره را با برنامه ضربتی به نصف رسانده ایم و برنامه داریم 170 داشته باشیم. کیلومتر کانال در 10 سال اصلی مورد بهره برداری قرار می گیرد. در طول چهار سال مدیریت شهری فعلی ، ما باید 70 کیلومتر از کانالهای اصلی آبراه سطحی را به بهره برداری برسانیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که بزرگترین مشکل در زمینه مدیریت آب های سطحی چیست؟ وی گفت: مشکلات کلی نصب تاسیساتی مانند شرکت های آب و فاضلاب ، برق ، گاز و … است که با آبراه های سطحی تلاقی می کنند. با تشکیل کمیته مشترک بین شهرداری و ارائه دهندگان خدمات ، این مشکلات به سرعت برطرف می شود و پیمانکاران می توانند پروژه های خود را به راحتی انجام دهند.

وی در مورد تونل فتح تاکید کرد: این پروژه چندین سال پیش آغاز شده و با پیشرفت خوب خود به میانه راه رسیده است. تلاش می شود تا تونل سه نقطه ای فتح ، که تا WordAward ادامه دارد ، ساخته شود تا سال آینده به طور کامل عملیاتی شود. با دستگاه TBM ، عملیات اجرایی در حال انجام است و تنها مشکل تأمین مواد اولیه ای است که سعی می کنیم به این مواد اولیه تحویل دهیم.

شعبانی در مورد رضایت از پیشرفت پروژه فتح ، گفت: در برنامه 20 ساله ، این پروژه به خوبی پیش رفت ، اما در برنامه ده ساله تلاش می کنیم 170 کیلومتر کانال اصلی تامین آب سطحی را مدیریت کنیم ، بنابراین کارفرما پشتیبانی و تلاش پیمانکار. “دو.

وی در پاسخ به این سوال که آب آلوده فاضلاب و فاضلاب به آبهای سطحی تخلیه می شود ، گفت: آیا با کمک شرکت آب و فاضلاب و سازمان حفاظت محیط زیست رهبری در این زمینه وجود نخواهد داشت؟ او گفت: “ما قطعاً در مورد آن صحبت خواهیم کرد.” جلسات اولیه برگزار شد و محل اتصال فاضلاب با آبهای سطحی مشخص شد. این کم نیست. شرکت آب و فاضلاب این نقاط را در برنامه مسدود کرده است تا آب فاضلاب وارد شبکه آبهای سطحی نشود. قطعاً همه این نقاط باید تا سال آینده بسته شوند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد تشکیل سازمان آب های سطحی و رودخانه اظهار داشت: در آخرین دوره شورای شهر تصویب شد که خاکریزاب به سازمان مدیریت آبهای سطحی تهران تبدیل شود. اقدامات اولیه انجام شده است ، اما به دلیل تغییر در مدیریت شهری این موضوع نیاز به مطرح و تصویب دارد. من فکر می کنم اعضای شورای شهر نیز با این قطعنامه موافق هستند و این تغییر به زودی اتفاق می افتد.

شعبانی ادامه داد: هدف اصلی هدایت و نگهداری چاه های آب سطحی است. حفاظت از آبهای سطحی بسیار مهم است. برخی از کانال ها قدیمی و فرسوده هستند. ما باید به خاکریزاب موقعیتی غیر سازمانی بدهیم زیرا در اجرای بسیاری از سازمانها در اجرای اهداف خود دخیل است.

به گزارش پایگاه “شهر” ، وی در پایان اظهار داشت: معاونت خدمات شهری وظیفه نگهداری کانال را بر عهده دارد. هنگامی که عملیات توسط مناطق انجام می شود ، ساخت و ساز توسط شرکت های خاکریزی انجام می شود و عملیات توسط خدمات شهری انجام می شود ، ممکن است اختلالاتی ایجاد شود که با تشکیل یک سازمان مدیریت آب های سطحی برطرف می شود.

انتهای پیام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.