بازخوانی واقعه یازده سپتامبر – اخبار ما

به روزترین اطلاعات تکنولوژی و رایانه را در این وبگاه جستو کنید.

بازخوانی واقعه یازده سپتامبر – اخبار ما

۳,۱۶۰ بازديد

بازخوانی واقعه یازده سپتامبر – اخبار ما https://maanews.ir/بازخوانی-واقعه-یازده-سپتامبر-اخبار-ما/ Sat, 11 Sep 2021 12:24:01 0000 عمومی https://maanews.ir/بازخوانی-واقعه-یازده-سپتامبر-اخبار-ما/ در راه ، به دلایل نامعلوم ، هواپیما نیز قبل از برخورد با هدف سقوط کرد. بر اساس آخرین داده ها ، بیش از 5000 نفر در این عملیات کشته و زخمی شده اند. بلافاصله در سراسر ایالات متحده وضعیت فوق العاده اعلام شد. نیویورک و واشنگتن بسته شدند. سفر رهبران سیاسی و اقتصادی ناتمام …

در راه ، به دلایل نامعلوم ، هواپیما نیز قبل از برخورد با هدف سقوط کرد. بر اساس آخرین داده ها ، بیش از 5000 نفر در این عملیات کشته و زخمی شده اند. بلافاصله در سراسر ایالات متحده وضعیت فوق العاده اعلام شد. نیویورک و واشنگتن بسته شدند. سفر رهبران سیاسی و اقتصادی ناتمام ماند. آسمان آمریکا منطقه پرواز ممنوع اعلام شد و ارتش آمریکا در آماده باش کامل بود. وضعیت اضطراری غیر رسمی در کشورهای اروپایی نیز ایجاد شده است.

11 سپتامبر راه را برای ایدئولوژی رادیکال نومحافظه کار ایالات متحده باز کرد و ایالات متحده با اعلام جنگ و راه اندازی ماشین نظامی عظیم خود و آماده شدن برای حمله به اهداف در سرتاسر جهان ، از ماده 5 ناتو استناد کرد. جنبش ایالات متحده آغاز مرحله جدیدی در سیاست و نظم جهانی بود. به دنبال این حادثه ، هیئت حاکمه ایالات متحده و رسانه ها به طرز ماهرانه ای فرآیند اطلاعات را ساده کردند. اما در حالی که نیروهای تحت رهبری بن لادن در خارج از ایالات متحده بارها و بارها مسئول این اقدام تروریستی شناخته می شوند ، اعتراضات شدیدی از نخبگان و نظریه پردازان برجسته آمریکایی و غیرآمریکایی در مورد منشا حادثه 11 سپتامبر و پیامدهای آن رخ داده است.

لیندون لاروش ، نامزد سابق ریاست جمهوری ایالات متحده در مصاحبه ای مدعی شد که حادثه ماه سپتامبر توسط برخی از سیاستمداران کهنه کار ایالات متحده انجام شد تا دولت بوش دیگری را برای دستیابی به اهداف معینی ترغیب و ترغیب کند. وی گفت که رویدادهای 11 سپتامبر نمی تواند کار گروه یا سازمان خارجی باشد ، زیرا با توجه به نحوه عملکرد سیستم های امنیتی ، این رویدادها فقط توسط گروهی از سازمان های امنیتی در ایالات متحده و در سطح بالایی از امنیت گزارش می شود. افسران البته ممکن است با دیگران همکاری شود ، اما به میزان محدود ، اما آنچه مسلم است کنترل اصلی حمله توسط بالاترین مقامات آژانس های امنیتی آمریکا هدایت می شود. این سازمانها می خواستند یک حمله م effectiveثر علیه دولت بوش انجام دهند ، آنها نمی خواستند دولت را سرنگون کنند ، اما آنها می خواستند که دولت بوش به سمتی که آنها می خواستند حرکت کند.

تیری میسان ، محقق فرانسوی در کتاب خود دروغ بزرگ دلایل متعددی را در پس رویدادهای 11 سپتامبر نشان می دهد. او گفت:

“پس از سقوط دو برج تجارت جهانی به گونه ای که هیچ کس انتظار آن را نداشت ، هیچ تحقیق رسمی رسمی در مورد این سقوط و وضعیت آن انجام نشد و همان گزارش رسمی در مورد این دو هواپیما بدون هیچ گونه فکر دیگری نقل قول شد.” وجود این متهمان بدون بررسی حضور این افراد یا دخالت آنها در حادثه مورد تأکید قرار گرفت ، سپس تخریب سریع دیگر ساختمانهای آسیب دیده و جمع آوری کامل زباله ها مورد تأکید قرار گرفت و همه چیز موجود در محل در اختیار FBI قرار گرفت. آتش نشانان نیویورک از عجله در خرابه ها خوششان نیامد و پرونده بسته شد. قاب آهنی دو برج در آن مدت کوتاه کافی نیست مگر اینکه دو برج از مقوا ساخته شده باشند ، به همین دلیل آتش نشانان خواستار تحقیق شدند برای تعیین حقایق و انفجار در پای دو برج ، اما مقامات فدرال با این پیشنهاد موافقت نکردند.

تیری میسان گفت: “یک معمای دیگر در اینجا وجود دارد ، زیرا فقط مواد منفجره ساختمانهای بلند را تخریب می کند ، در حالی که هیچ تصویر یا سندی وجود ندارد که نشان دهد چه اتفاقی برای پایه های دو برج پس از فروپاشی افتاد.” “

مایسان در مصاحبه ای با تلویزیون فرانسه ، پا را فراتر گذاشت و نکات دیگری را کشف کرد که دانشمندان هوانوردی به خوبی آنها را درک می کنند. او گفت:

“پس از پرس و جو و پرسش از کارشناسان این زمینه ، برای هواپیماهای مسافربری ، مانند هواپیماهای مورد استفاده در حمله به مرکز تجارت جهانی ، غیرممکن بود که بدون رادارهای از پیش تعیین شده در داخل دو برج به اهداف خود برسند. این دو مورد اتفاق افتاد ساعاتی قبل از حمله و ایجاد صدا در رادیو و تلویزیون در منطقه ، بنابراین بدون وجود این رادارها ، خیابان با کنترل اتوماتیک نمی تواند دقیقاً مورد هدف قرار گیرد. ، حتی اگر چندین هواپیما به طور همزمان موفق شوند.

وی در مورد وجود نوشته هایی به زبان عربی در مورد نحوه آموزش پرواز با هواپیما و پرواز با هواپیما ، گفت: اصطلاحات هوایی هرگز به زبان عربی نوشته نمی شوند زیرا کاملاً به زبان انگلیسی هستند.

در رابطه با حمله به پنتاگون ، دولت آمریکا مدعی شد که این عملیات توسط یک هواپیمای بوئینگ 757 انجام شده است که در طبقه اول یا دوم ساختمان پنتاگون در حالیکه هواپیما آنقدر پایین پرواز می کرد که با چمن در تماس بود برخورد کرد. کاشته شده در اطراف پنتاگون وقتی کارشناسان هواپیماهای جنگی از آنها س askedال کردند ، آنها اشاره کردند که این برای یک بوئینگ 757 غیرممکن غیرممکن است ، زیرا این هواپیماها یا به صورت عمودی به هدف اصابت کرده یا در پایین فرود آمده اند ، اما نه بسیار نزدیک به زمین ، و سپس به صورت افقی هدف قرار گرفته اند. از آنجایی که ساختمان پنتاگون بلند نیست و فقط دو طبقه است ، غیرممکن است که با هواپیمای غیرنظامی به صورت افقی به پنتاگون ضربه بزنید ، زیرا فرود هواپیمای بوئینگ به چنین سطحی غیرممکن است ، حتی اگر به وسایل نقلیه مجاور ، درختان صدمه وارد شود ، تیرهای برق و امثال آن ، که اتفاق نیفتاده و هیچ نشانه یا اثری از چنین حوادثی در محل مشاهده نمی شود.

آنچه در این مورد حتی بیشتر قابل توجه است این است که هیچ کس اسکلت هواپیما را در محل سقوط ندید و کوچکترین تصویر آن هرگز نشان داده نشد ، اما گفته شد که فقط یک جعبه سیاه در محل سقوط پیدا شده است. با این حال ، در اولین اظهارات مقامات گفته شد که هواپیمای مهاجم چرخ بال بوده و جعبه سیاه ندارد. علاوه بر این ، محل حمله بدون پرسنل و سرباز بود زیرا عملیات ساختمانی در آنجا در حال انجام بود ، بنابراین قربانیان فقط کارگران و برخی از کسانی بودند که خود را پیدا کردند. در کمال تعجب ، تنها یک سرباز در این حادثه کشته شد ، در حالی که به طور رسمی اعلام شد تعداد زیادی از قربانیانی که برای خود پنتاگون کار می کردند کشته شدند. نکته شگفت انگیز دیگر این است که هیچ نظارتی بر خلبان و اپراتور وجود نداشت.

هنگامی که هواپیمایی ربوده می شود ، اطلاعات به صورت کد برج مراقبت ارسال می شود و هواپیماهای مدنی از شماره شناسایی استفاده می کنند که از طریق دیسک های انتقال دهنده به برج مراقبت ارسال می شود و در واقع چنین هواپیمایی را ردیابی می کند. هنگامی که هواپیما سیگنال نمی دهد ، فرض می شود که هواپیمای دشمن است و سیگنال های هشدار دهنده داده می شود ، اما هیچ یک از سیگنال ها به برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی برخورد نمی کند.

نکته دیگری که باید در این حادثه مورد توجه قرار گیرد این است که هیچ یک از کارکنان شرکت های متعلق به ساختمانهای مرکز تجارت جهانی کشته نشدند. بسیاری از این مدیران در زمان وقوع حادثه به یک صبحانه دوستانه در پایگاه نظامی El Foot در نزدیکی نیویورک دعوت شده بودند و جورج دبلیو بوش نیز به آنها ملحق شد.

شواهد نشان می دهد دلایل متعددی وجود دارد که عناصر نومحافظه کار در ابتدا بمب گذاری های 11 سپتامبر را برای ایجاد فرصتهایی برای دستیابی به اهداف خود برنامه ریزی کردند ، از جمله تقویت نظامی گری و حمله به کشورهایی مانند عراق و افغانستان و آشتی جهان با ایالات متحده. جدیت و عزم نومحافظه کاران برای تحکیم قدرت آمریکا در سراسر جهان به قیمت قربانی کردن مردم بیگناه ، به ویژه در افغانستان و عراق.

با توجه به ابهامات جدی پیرامون حوادث 11 سپتامبر ، سازمان ملل متحد به جای اعزام یک تیم حقیقت یاب برای تحقیق ، سکوت اختیار کرد و سپس حمله ناتو به افغانستان را تایید کرد.

بمب گذاری های 11 سپتامبر بهانه عوام فریبانه ای برای حمله آمریکا به افغانستان و عراق و متهم ساختن مسلمانان به حمایت از تروریسم بود.

کاخ سفید دو ماه قبل از این حادثه خود را برای حمله به افغانستان آماده کرد و سپس به بهانه این که طالبان از استرداد اسامه بن لادن خودداری کرده اند به افغانستان حمله کرد. بهانه های آمریکا برای حمله به افغانستان مانند وجود بمب هسته ای در عراق نه تنها اثبات نشده بلکه صحت آن به طور جدی زیر سوال رفته است.

چند ساعت پس از انفجار برج های دوقلو ، رئیس جمهور این رویدادها را فاجعه ای ملی برای ایالات متحده خواند و آنها را جنگ اعلام کرد. جنگ علیه آمریکا. بوش افزود: “این حمله به شیوه زندگی است ، این حمله به دموکراسی و ارزشهای جهان متمدن است.” این جنگ بین خوب و بد است و ما در این جنگ پیروز خواهیم شد.

اما رویای رئیس جمهور آمریکا تعبیر نشده است و امروز ، پس از خروج تحقیرآمیز آمریکا از افغانستان ، جهان در مورد شکست واشنگتن و پیروزی طالبان صحبت می کند.

اشغال افغانستان توسط ناتو و ایالات متحده تنها منجر به نابودی این کشور ، کشتار و شکنجه بسیاری از افغان ها ، تولید و تجارت مواد مخدر شصت برابر شد و میلیاردها دلار برای ایالات متحده هزینه داشت.

امروز ، بیست سال پس از 11 سپتامبر ، طالبان نه تنها ضعیف نشده اند ، بلکه در افغانستان حکومت تشکیل داده اند ، نه تنها تروریسم از بین نرفته است ، بلکه داعش نیز در مشکلات افغانستان سهیم بوده است. شکست آمریکا در افغانستان نشان داد که ایالات متحده از دوران ابرقدرت ها فاصله می گیرد و تأیید کرد که کاخ سفید در مسیر نزولی حرکت می کند و این سرنوشت اجتناب ناپذیر هژمون تاریخ است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.