ایران و آژانس در مسیر تعاملی تازه

به روزترین اطلاعات تکنولوژی و رایانه را در این وبگاه جستو کنید.

ایران و آژانس در مسیر تعاملی تازه

۳,۰۷۴ بازديد

ایران و آژانس در مسیر تعاملی تازه https://maanews.ir/ایران-و-آژانس-در-مسیر-تعاملی-تازه/ Tue, 14 Sep 2021 12:32:44 0000 عمومی https://mail.maanews.ir/ایران-و-آژانس-در-مسیر-تعاملی-تازه/ عدم همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی می تواند شرایط را برای ایران پس از روی کار آمدن دولت جدید دشوار کند. در این راستا ، جلوگیری از سفر رافائل گروسی به تهران احتمال تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و ارجاع به شورای امنیت سازمان ملل …

عدم همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی می تواند شرایط را برای ایران پس از روی کار آمدن دولت جدید دشوار کند. در این راستا ، جلوگیری از سفر رافائل گروسی به تهران احتمال تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و ارجاع به شورای امنیت سازمان ملل را افزایش می دهد. اما دولت سیزدهم تصمیم گرفته است هماهنگی های لازم با این سازمان را در دستور کار خود داشته باشد. در این بین ، سفر مدیرکل آژانس به ایران به توافق بین طرفین رسید که می تواند مثبت تلقی شود. این توافق در پی قطعنامه جنجالی مجلس شورای اسلامی است که پیش از این دولت روحانی را از دستیابی به هرگونه توافق با آژانس انرژی اتمی منع کرده بود. در عین حال ، آژانس بین المللی انرژی اتمی ابراز نگرانی کرده است که غریزه رژیم صهیونیستی در قبال اقدامات ایران با سکوت در اخبار تقویت شده است.

با این حال ، بر اساس بیانیه مشترک و توافق جدید ، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی مجاز به انجام خدمات فنی تجهیزات نظارتی مزبور و تعویض کارت حافظه خود ، که تحت آنلاین مشترک در ایران نگهداری می شوند ، شدند. یازدهم یا دوازدهم می تواند با واکنش ها و جنجال های فراوان و همچنین انتقاد شدید نمایندگان مجلس روبرو شود ، اما همگرایی بین قوه مجریه و مقننه از هرگونه انتقاد از این موضوع جلوگیری کرد.

گروسی که با ابراز رضایت از این توافقنامه تهران را ترک کرد ، بار دیگر به ایران بازگشت و گفت که عزیمت وی ​​به تهران به زودی پس از سفر رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به وین اتفاق می افتد. بنابراین ، سفر گروسی به تهران ، آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران را از مسیر درگیری و تنش دور کرد و با ایجاد تعامل و همکاری در روابط دو طرف ، فضایی مثبت ایجاد کرد.

شکل گیری چنین فضای مثبتی می تواند راه را برای آغاز مذاکرات برجامی در وین هموار کند و به نظر می رسد ایران نیز به دنبال حل و ادامه این مذاکرات در این راستا است ، مذاکراتی که می تواند راه حل هایی را ارائه دهد. طرفین برای دستیابی به توافق نهایی

23311

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.