کاهش ۳۵ درصدی تقاضای خرید مواد غذایی

به روزترین اطلاعات تکنولوژی و رایانه را در این وبگاه جستو کنید.

کاهش ۳۵ درصدی تقاضای خرید مواد غذایی

۳,۴۱۲ بازديد

کاهش ۳۵ درصدی تقاضای خرید مواد غذایی https://maanews.ir/کاهش-۳۵-درصدی-تقاضای-خرید-مواد-غذایی/ اخبار ما Sat, 04 Sep 2021 23:23:08 0000 عمومی https://maanews.ir/کاهش-۳۵-درصدی-تقاضای-خرید-مواد-غذایی/ افزایش قیمت پروتئین ها ، مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی ، شیر و محصولات لبنی از ابتدای امسال منجر به افزایش نسبی تقاضا برای برخی از محصولات غذایی جایگزین مانند سویا ، حبوبات و ماکارونی شده است. به گزارش اخبار ما ، روزنامه “همشهری” در ادامه نوشت: “به گفته فعالان صنفی ، در …

افزایش قیمت پروتئین ها ، مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی ، شیر و محصولات لبنی از ابتدای امسال منجر به افزایش نسبی تقاضا برای برخی از محصولات غذایی جایگزین مانند سویا ، حبوبات و ماکارونی شده است.

به گزارش اخبار ما ، روزنامه “همشهری” در ادامه نوشت: “به گفته فعالان صنفی ، در 50 ماه نخست امسال ، به دلیل رواج تاجگذاری ، کاهش تعداد مهمانی ها ، عزاداری ها و عروسی ها و کاهش قدرت خرید مشتریان ، غذا مصرف 35 درصد کاهش یافت. “علاوه بر این ، شرایط تولید داخلی ، واردات و عرضه برخی محصولات غذایی مانند غلات ، گوجه فرنگی ، سویا و غیره.” آنها باعث شدند قیمت این اقلام نسبت به سال گذشته 2 تا چندین برابر افزایش یابد. در مورد وضعیت بازار و قیمت های بانکی این اقلام با قاسم علی حسنی ، دبیرکل اتحادیه بانکداران مواد غذایی صحبت کردیم.

وضعیت بازار بانکی و تقاضای غذا چگونه است؟

بر اساس مطالعات اتحادیه بانکداران مواد غذایی ، مصرف غلات و سایر محصولات غذایی از ابتدای امسال تا پایان ماه ژوئیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد کاهش یافته است. دلایل اصلی این کاهش تقاضا افزایش قیمت و دو برابر شدن قیمت برخی از این اقلام ، کاهش مهمانی ها ، عروسی ها و عزاداری ها به دلیل پهن شدن تاج و همچنین کاهش ضایعات مواد غذایی بود. با کاهش 35 درصدی تقاضای غذایی ، به دلیل افزایش قیمت اقلام پروتئینی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، شیر و محصولات لبنی ، ماهی و برنج ، بسیاری از مصرف کنندگان پروتئین های سنتی را در سبد خانگی جایگزین سایر غذاها کرده اند. ما این روند را با افزایش قیمت و کاهش مصرف تقریباً در تمام محصولات غذایی شاهد بودیم و در برخی از محصولات مانند برنج ایرانی ، این کاهش تقاضا بیشتر بوده است زیرا برخی از خانوارها به استفاده از ماکارونی به عنوان جایگزین برنج روی آورده اند. با افزایش قیمت .گوشت قرمز استفاده از سویا را به عنوان غذای جایگزین افزایش داده است.

آیا این دلیل افزایش قیمت سویا بوده است؟

از ابتدای سال جاری ، به دلیل گرانی گوشت و جایگزینی آن با این ماده غذایی ارزشمند ، شاهد بازار گرم سویا بودیم ، بنابراین تقاضا برای سویا در بازار به دلیل قیمت بالای گوشت بیش از 70 درصد افزایش یافته است. گوشت علاوه بر جایگزینی سویا در سبد مصرفی بسیاری از خانوارهای کم درآمد با گوشت گوسفندی و گوشت گاو قرمز ، بسیاری از تولیدکنندگان صنعتی و غذایی سویا را در محصولات خود جایگزین گوشت قرمز کرده یا سهم این غذا را در محصولات خود بسیار افزایش داده اند. با توجه به این شرایط ، قیمت عمده فروشی هر کیلوگرم سویا به 21000 تا 22000 تومان افزایش یافت. در حالی که قیمت دولتی هر کیلوگرم سویا وارداتی با ارز از 4200 تومان تا 6800 تومان متغیر است. افزایش تقاضا و مصرف سویا در بخش انسانی و خوراک دام منجر به افزایش شدید قیمت سویا شده است. با این روند ، از ابتدای سال جاری ، قیمت عمده فروش هر کیلوگرم سویا 200 درصد افزایش یافته و تقاضا برای سویا در مرداد ماه امسال 70 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. یک کیلوگرم سویا یک پنجم قیمت یک کیلوگرم گوشت قرمز است.

رب گوجه فرنگی نیز یکی از محصولات غذایی است که این روزها با افزایش قیمت مواجه است ، دلیل این قیمت بالا چیست؟

بخشی از افزایش قیمت رب گوجه فرنگی در نتیجه کمبود و کاهش تولید گوجه فرنگی و افزایش قیمت برخی نهاده های دیگر برای تولید رب مانند قوطی و قوطی است. از ابتدای امسال ، کمبود بارندگی ، گرمای زیاد یا یخبندان در برخی مناطق منجر به کاهش تولید و برداشت گوجه فرنگی و میزان رب استخراج شده از این محصول شده است ، زیرا قبلا 800 گرم رب گوجه فرنگی به ازای هر کیلوگرم رب گوجه فرنگی بود. از هر 4 مورد استخراج می شود ، اما در حال حاضر کم آبی و حرارت باعث می شود گوشت کمتری (یا سایر ریزمغذی ها) در گوجه فرنگی تولید شود و با هر 4 کیلوگرم و 500 گرم گوجه فرنگی 800 گرم رب استخراج می شود. علاوه بر این ، میزان گوجه فرنگی برداشت شده از گیاهان گوجه فرنگی کاهش یافته است ، بنابراین اگر قبلاً 2-3 بار گوجه فرنگی از گیاهان برداشت می شد ، این مقدار در حال حاضر برای مدتی کاهش یافته است و کمبود آب و افت فشار آب در چاه های کشاورزی نیز باعث ایجاد آب شده است. کمبود ، تضعیف و عملکرد کم گوجه فرنگی. یکی دیگر از عوامل م inثر در افزایش قیمت رب گوجه فرنگی ، جهش صادرات این محصول بود. در این شرایط ، قیمت عمده قوطی 800 گرم رب گوجه فرنگی با درب ، که در سال 1997 به 19000 تومان رسید اما به دلیل کاهش تقاضا به 11000 تومان کاهش یافت ، بسته به قیمت ، اکنون دوباره به 19000 تا 22000 تومان افزایش یافته است. نام تجاری محصول. ، که نشان دهنده افزایش 50 تا 60. است. قیمت بانک این محصول. از این نظر ، قیمت رب گوجه فرنگی به قیمت 97 و حتی بیشتر افزایش یافته است.

لوبیا همچنین جایگزین پروتئین است. وضعیت بازار و قیمت این اقلام چگونه است؟

کاهش سطح زیر کشت و تولید غلات ، به ویژه انواع بارانی ، وابستگی کشور به واردات این محصولات را به دلیل کاهش شدید بارندگی و خشکسالی افزایش داده است. 70 درصد نیاز غلات کشور از طریق واردات تامین می شود. بیشتر عدس از کانادا و سپس از روسیه وارد می شود. عدس کانادایی به دلیل اندازه و یکنواختی زیاد به طور فزاینده ای توسط خانواده ها مصرف می شود و عدس روسی به دلیل اندازه کوچکتر برای تولید برخی غذاها مانند سوپ استفاده می شود و در بازار خرده فروشی کمتر مورد استقبال قرار می گیرد. بیشتر نخودهای لازم از استرالیا و ترکیه و لوبیا از قرقیزستان و چین وارد می شود. علاوه بر این ، با توجه به اینکه کشور تازه برداشت غلات را آغاز کرده است ، نمی توان در مورد میزان تولید داخلی و نیاز به واردات این اقلام در سال جاری اظهار نظر کرد و میزان واردات این اقلام بیشتر به ارز بستگی دارد. مورد نیاز واردکنندگان بانک مرکزی با این روند ، متوسط ​​قیمت عمده حبوبات از 20 به 45 درصد افزایش یافت.

وضعیت بازار عمده فروشی روغن نباتی و شکر چگونه است؟

قیمت دولتی روغن نباتی از ابتدای سال جاری تا کنون 35 درصد افزایش یافته است. قیمت شکر نیز در دو مرحله 90 درصد افزایش یافت. با این حال ، علاوه بر کاهش مصرف این اقلام در سبد مصرفی خانوارها ، شیوع بیماری عروق بیماری کرونا قلب و عدم حضور مهمانی ، عزاداری و عروسی نیز در کاهش تقاضای شکر و روغن م effectiveثر بود. هیئت ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

قیمت برنج های ایرانی و وارداتی از ابتدای امسال چقدر افزایش یافته است؟

قیمت عمده فروشی هر کیلوگرم برنج ایرانی از ابتدای امسال 48 درصد افزایش یافته و از 21 هزار تومان به 46 هزار تومان رسیده است. کمبود و هزینه های بالای برخی از نهاده های تولیدی مانند کود و سموم دفع آفات و همچنین هزینه نیروی کار و ممنوعیت واردات برنج خارجی منجر به افزایش قیمت برنج ایرانی شده است. با وجود کاهش واردات ، قیمت عمده برنج خارجی تایلندی و هندی از ابتدای امسال تغییر چندانی نکرده و به ترتیب به 19 تا 23 هزار و 500 تومان می رسد و قیمت هر کیلوگرم برنج سفید پاکستانی حدود 27 است. هزار تومان قیمت برنج خارجی نسبت به 2 ماه قبل تغییری نکرده است ، قیمت برنج وارداتی با نصف ارز در بندرعباس حدود 23 هزار تن است اما با نرخ 19 هزار و 500 تا 23 تن به فروش می رسد. قیمت 45000 تن برنج ایرانی نیز منطقی به نظر می رسد زیرا کشاورزی با تورم بالا یک سال منتظر بوده است تا هر کیلو برنج با کیفیت ایرانی را با نرخ بانکی 43000 تومان و قیمت خرده فروشی 45000 تومان بفروشد ، اما واقعیت این است که این است که درآمد و قدرت خرید مردم کاهش یافته است و این وضعیتی است که قیمت برنج ایرانی را برای بسیاری از مردم گران می کند.

وضعیت بازار بانکی شما در زمینه چای و کنسرو ماهی چگونه است؟

می توان گفت چای خارجی یکی از معدود کالاهایی است که در 60 ماه گذشته قیمت آن زیاد نشده است. این کشور به 80 هزار تن چای نیاز دارد که تنها 5 درصد از این نیاز از چای تولید داخل تامین می شود ، بنابراین افزایش قیمت چای ایرانی تأثیر کمی بر نرخ بازار بانکداری چای و قیمت عمده کیلوگرم فله دارد. چای از 70 تا 140 هزار بسته به نوع و کیفیت تومان متفاوت است که این قیمت با توجه به سایر هزینه های بسته بندی شده با انواع مختلف چای بسته بندی شده افزایش می یابد. کنسرو ماهی یکی دیگر از کالاهایی است که با ثبات بیشتر قیمت مواجه شده است زیرا افزایش قیمت این کالاها زمینه را برای مصرف متعادل فراهم کرده است. آخرین افزایش رسمی قیمت کنسرو ماهی قبل از عید امسال بود. با این حال ، قیمت کنسرو ماهی به دلیل افزایش هزینه های تولید به دلیل قیمت بالای ماهی و کنسرو ، دوباره افزایش می یابد. اکنون متوسط ​​قیمت عمده فروشی هر قوطی ماهی 19 تا 21 هزار تومان است و قیمت خرده فروشی این محصول بسته به نوع مارک و کیفیت از 25 تا 31 هزار تومان است.

انتهای پیام

گیاه خواری به چه معناست؟

گیاه خوار بودن برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد. برای بعضی از افراد، این کلمه ممکن است به سادگی یک رژیم باشد، راهی که باعث بهبود سلامتی و تندرستی می شود. برای افراد دیگر، گیاه خواری اعتقاد عمیق تری به رابطه اخلاقی بین انسان و سایر حیوانات اشاره دارد، اعتقادی که آن ها را وادار می کند گوشت و سایر محصولات حاصل از ذبح حیوانات را مصرف نکنند. همچنین گیاه خواری می تواند بخشی از هویت اجتماعی و جامعه یک فرد و یا امری کاملا خصوصی و شخصی باشد. به طور خلاصه، به همان اندازه که گیاه خواران مختلفی وجود دارد، گیاه خواری نیز “معانی” متفاوتی دارد.

انواع گیاه خواران

انواع مختلفی از رژیم های غذایی وجود دارد که در زمره گروه بزرگ گیاه خواری قرار می گیرند. در زیر لیستی از رایج ترین یا شناخته شده ترین آن ها وجود دارد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.