بررسی پردازنده های کارت گرافیکی مستقل از یکپارچه

به روزترین اطلاعات تکنولوژی و رایانه را در این وبگاه جستو کنید.

بررسی پردازنده های کارت گرافیکی مستقل از یکپارچه

۳,۴۰۰ بازديد

بررسی پردازنده های کارت گرافیکی مستقل از یکپارچه https://sports-news.ir/بررسی-پردازنده-های-کارت-گرافیکی-مستقل/ اخبار ورزشی Sat, 12 Jun 2021 06:30:22 0000 عمومی https://sports-news.ir/?p=5374

از آنجایی که روز به روز پردازنده های گرافیکی مجتمع قدرت پردازشی بیشتری می یابند، تهیه بعضی کارت های گرافیک نظیر GT 610، HD 5450، HD 6450 و دیگر کارت های رده پایین عملاً هدر دادن پول است، چرا که رجحان آن چنانی نسبت به پردازنده گرافیکی مجتمع ندارند. از این رو داشتن یک پردازنده …

منبع: سایت اسپرت نیوز
بررسی پردازنده های کارت گرافیکی مستقل از یکپارچه

از آنجایی که روز به روز پردازنده های گرافیکی مجتمع قدرت پردازشی بیشتری می یابند، تهیه بعضی کارت های گرافیک نظیر GT 610، HD 5450، HD 6450 و دیگر کارت های رده پایین عملاً هدر دادن پول است، چرا که رجحان آن چنانی نسبت به پردازنده گرافیکی مجتمع ندارند.

از این رو داشتن یک پردازنده مرکزی نظیر i3، i5، i7 و مشابه، شما را از خرید چنین کارت های مستقل ضعیف و قدیمی بی احتیاج می نماید. برای این کاربری APU های AMD بسیار مناسب و خوش قیمت هستند اما متاسفانه قیمت آن ها در داخل کشور به هیچ عنوان منطقی نیست و خرید کارت گرافیک مجزا توجیه بیشتری دارد.

در سیستم های مخصوص گیمینگ برای تمام بازیها و تمام تنظیمات و حتی گاهی اوقات قویترین کارت های گرافیکی، همیشه نیازی به استفاده از قویترین پردازنده های بازار نیست. پیشنهاد بهترین کارت گرافیک های این ماه همین مقاله APU-های AMD در پایینترین رده برای سیستمهای مناسب بازی با گرافیک مجتمع توصیه شده اند و به تدریج که بودجه افزایش پیدا میکند.

از پردازندههای Core i3 در کنار کارتهای گرافیک رده پایین و رده میانی مثل GTX 1050 Ti و GTX 1060 بهره گیری شده است تا بهترین ترکیب قطعات با ارائه ی بهترین نرخ فریم در بازی های جدید به دست آید.

سیستم رده بالا هم حداقل با مدلهای Core i5 توصیه شده اند و کارتهای گرافیکی GTX 1070 و GTX 1080 را در بر گرفته اند. سرانجام در مقاله ی پایانی هم پردازنده های Core i7 در کنار پرچمدارهای فعلی گرافیک دنیا یعنی GTX 1080 Ti به عنوان گزینه های منتخب برای بازی معرفی شده اند.

عوامل موثر در خرید کارت گرافیک

میزان مصرف انرژی و حرارت تولیدی: یکی دیگر از مشخصات مهم و تاثیر گذار پردازنده های گرافیکی توان حرارتی یا TDP است. این مقدار بر اساس وات بیان میشود و افزون بر نشان دادن حداکثر توان مصرفی پردازنده گرافیکی، میزان حرارت تولید شده را نیز نشان می دهد.

TDP از لیتوگرافی، فناوری ساخت، تعداد ترانزیستورهای بکار رفته در تراشه و معماری آن تاثیر می پذیرد. از این رو TDP پایینتر به معنای خنک تر بودن و مصرف کمتر انرژی است. نسل های جدید معمولاً نسبت به نسل های پیشین توان حرارتی کمتری دارند و از این رو پردازنده های گرافیکی جدید، بهره وری بالاتری از انرژی دارند و خنکتر و کم مصرف تر هستند.

با توجه به TDP کارت گرافیک و مصرف دیگر اجزای کامپیوتر، می بایست از کافی بودن توان منبع تغذیه مطمئن شد. حداقل پاوری که بتواند یک کارت گرافیک را تغذیه کند ۳۵۰ وات است. برای تهیه یک کارت گرافیک خوب اینجا کلیک کرده و در سایت مورد نظر آن ها را مقایسه کنید.

از چه کارت گرافیک هایی برای کیفیت 4K مورد نیاز است؟

به طور کلی، اگر در 1080p یا پایین بازی کنید، 4 گیگابایت حافظه بسیار زیاد است، اما اگر سرعت 4K را افزایش دهید  یک کارت گرافیک باید داده های بیشتری را مدیریت کند. برای اینکه جلسات بازی خود را با سرعت 4K و تنظیمات جزئیات بالا به راحتی ادامه دهید شما یک کارت با حداقل 6 گیگابایت حافظه می خواهید.

کارت گرافیک AMD بهتر است یا NVIDIA؟

انویدیا در میان مجموعه وسیعی از بازی ها، انویدیا در اکثر دسته ها برنده می شود. AMD با  کارت گرافیک های RX 6700 XT  RX 6800  RX 6800 XT و RX 6900 XT در بخش بالا مشکلی ندارد، اما تساوی در بالای صفحه و باخت در هرجای دیگر به Nvidia برنده کلی فعلی است.

آیا داشتن 2 کارت گرافیک عملکرد را ارتقا می دهد؟

مزیت اصلی اجرای دو کارت گرافیک افزایش عملکرد بازی های ویدیویی است. وقتی دو یا چند کارت تصویر سه بعدی یکسان ارائه می دهند، بازی های رایانه ای با نرخ فریم بالاتر و با وضوح بالاتر با فیلترهای اضافی اجرا می شوند. این ظرفیت اضافی کیفیت گرافیک بازی ها را بهبود می بخشد.

کارت گرافیک ها به چه مقدار رم نیاز دارند؟

اگر بازی های مدرن به راحتی اجرا شوند، به یک کارت گرافیک مجزا با حافظه اختصاصی احتیاج دارید. در حالی که VRAM 128 یا 256 مگابایتی دیگر از نظر گرافیکی عناوین زیادی را نمی طلبد، کارت های گرافیک میان رده باید حداقل 512 مگابایت و کارت گرافیک های سطح بالا حداقل 1024 مگابایت VRAM داشته باشند.

منبع: سایت اسپرت نیوز
بررسی پردازنده های کارت گرافیکی مستقل از یکپارچه

نرم افزار ایلوستریتور

Adobe Illustrator نرم افزار گرافیکی است که برای افرادیکه کار طراحی می کنند بسیار کاربردی است. از لوگوی شرکت گرفته تا بیلبورد بزرگراه و کارت تولد – همه اینها در Illustrator طراحی می شوند.

Adobe Illustrator ابزاری برای طراحی وکتور است ، به این معنی که شما می توانید آثار هنری را در هر مقیاس و بدون کاهش کیفیت ایجاد کنید. این یک ابزار فوق العاده برای طراحی لوگو ، ایجاد آثار هنری وکتور پیچیده و بازی با طراحی تایپوگرافی مصور است

  • قابلیت طراحی طرح های وکتور بسیار پیچیده با قابلیت های بسیار پیشرفته
  • کارهای تصویرسازی مثل موشن گرافیک و …
  • قابلیت تایپوگرافی بسیار پیشرفته با ابزار مخصوص این کار
  • قابلیت رنگ کردن تصاویر با خاصیت گرادیانت به صورت طیف رنگی از رنگ خاصی به رنگ دیگر و قابلیت تعیین شفاقیت رنگ
  • قابلیت رنگ آمیزی و طرح ریزی به صورت پرسپکتیو
  • قابلیت ایجاد Stroke های بسیار زیبا و حرفه ای
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.